بهترین مکان نصب کمپرسور کولر گازی کجاست؟

در این مقاله می خوانید که بهترین مکان نصب کمپرسور کولر گازی کجاست. هنگام نصب کولر گازی، یکی از نکات مهم نصب کولر، اطلاع از بهترین مکان نصب کمپرسور است که معمولا به آن توجه کافی نمی شود. عدم توجه به محل مناسب نصب کمپرسور کولر گازی می تواند موجب استهلاک و خرابی زود هنگام کولر گازی شود. بنابراین اگر می خواهید طول عمر کولر گازی که نصب می کنید، بالا باشد، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها به دقت مطالعه کنید تا بدانید بهترین مکان نصب کمپرسور کولر گازی کجاست.

پیشنهاد خرید

SY300A4CBE کمپرسور اسکرال دانفوس

۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

نصب کولر گازی

وقتی برای خانه یا محل کار خود کولر گازی انتخاب می‌ کنید و برای نصب کولر گازی اقدام می کنید، هدف شما ایجاد تعادل دمایی مطلوب در بیشترین فضای ممکن است. برای کسب بهترین بازدهی از کولرهای گازی، لازم است بدانید بهترین مکان نصب کمپرسور کولر گازی کجاست. اگر کولر گازی درست و در جای مناسبش نصب شود، می تواند محیط را بهترین حالت ممکن دمای هوای محیط را مطبوع و دلپذیر کند.

محل نصب کمپرسور کولر گازی

پیشنهاد خرید

SY380A4CBE کمپرسور اسکرال دانفوس

۱۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان۱۱۲,۵۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

بهترین مکان نصب کمپرسور کولر گازی

موقع  نصب کولر گازی ، اغلب افراد و حتی نصاب‌ ها به محل نصب پنل داخلی توجه می کنند و توجه کردن به بهترین مکان نصب کمپرسور کولر گازی و کندانسور (پنل خارجی)، فراموش می شود. لازم است به  فضای مناسب نصب کمپرسور کولر گازی توجه شود زیرا انتخاب نامناسب فضا می ‌تواند کولر سالم شما را در مدت کوتاهی مستهلک کرده یا بعضی از قطعات آن را از کار بیندازد.

  • بنابراین اهمیت انتخاب بهترین مکان نصب کمپرسور کولر گازی (کندانسور) را نباید نادیده گرفت. این مکان، باید جادار باشد تا گردش هوا به خوبی انجام شود.
  • اگر این گردش انجام نشود، هوای گرمی که کولر از فضای اتاق می گیرد، در داخل آن می‌ ماند و چرخه خنک‌کنندگی با مشکل مواجه می ‌شود. پس به این نکته دقت داشته باشید تا اتاق خنک باقی بماند.
  • در هنگام نصب کولر گازی، به فضای بالکن یا پشت بام یا لب پنجره دقت کنید. اگر تابش آفتاب روی کمپرسور کولر گازی شدید است، بهتر است برای آن قسمت سایبان نصب کنید یا روی کمپرسور را با یونیت را بپوشانید.
  • هنگامی که نور مستقیم آفتاب به کمپرسور کولر گازی نتابد، راندمان کار کندانسور دستگاه بالاتر می ‌رود و همچنین مصرف برق نیز کاهش پیدا می کند.
  • بنابراین سعی کنید تا نیم متر اطراف کندانسور فضای خالی ایجاد کنید تا امکان تبادل هوا و گرما برای دستگاه فراهم شود
  • اگر کمپرسور کولر گازی را بیش از حد به دیوار نزدیک کنید یا اطراف دستگاه را شلوغ کنید، به دلیل عدم جابجایی هوا، کولر گازی برق بیشتری را برای دفع گرما و جذب هوا نیاز خواهد داشت. به این ترتیب کمپرسور داغ می شود و همین امر باعث مصرف برق بیشتر و حتی استهلاک دستگاه می شود.
  • برای اطلاع بیشتر از مواردی که باعث گرم شدن کمپرسور می شود می توانید از راهنمایی کارشناسان ما استفاده کنید تا علت داغ شدن کمپرسور کولر گازی خود را بدانید.
  • سعی کنید کندانسور کولر گازی از محلی که آلودگی هوا در آن بیشتر است دور نگه دارید، تا بتوانید هوای مطبوع تری را تجربه کنید و هم از آلودگی محیط در امان باشید. زیرا این آلودگی می تواند از طریق دستگاه، به اتاق راه پیدا کند. علاوه براین به علت آلودگی هوا، فیلترهای کولر گازی، نیاز به تعویض خواهند داشت برای اینکه آلودگی کمتری به داخل منتقل شود و هزینه کمتری هم بابت تعویض فیلترها بپردازید در انتخاب بهترین مکان نصب کمپرسور کولر گازی، توجه داشته باشید.

پیشنهاد خرید

ZR94KCE-TFD-550 کمپرسور اسکرال کوپلند

۳۵,۱۰۰,۰۰۰ تومان۳۵,۱۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

ویژگی های بهترین مکان نصب کمپرسور

فاصله سطح زمین با پنل بیرونی کولر گازی، کندانسور یا موتور، رعایت شود و از  پایه، قفس یا گیره فاصله بگیرد تا امکان تبادل هوا در آن وجود داشته باشد.

استفاده از قفس کولر گازی یا سایبان

  •         بهترین مکان برای نصب کمپرسور کولر گازی یا پنل خارجی کولر گازی، در فضای پشت بام، تراس یا پشت پنجره، محلی است که از نور و گرمای آفتاب دور باشد.
  •         هر چقدر سایه در محلی که کندانسور در آنجا نصب می شود، بیشتر باشد فشار کمتری به موتور کولر وارد می شود و گرمای کمتری وارد موتور می شود.
  •         سعی کنید حتی اگر مجبور هستید کمپرسور کولر گازی را روی دیوار نصب کنید، برای کولر گازی، سایبان درست کنید تا به خنک شدن موتور کمک کرده باشید.
  •         قفس کولر گازی می تواند به جابجایی هوا در اطراف کولر کمک کند، در واقع استفاده از قفس، ایده خوبی برای ایجاد فضای نگهدارنده کولر گازی محسوب می شود.
  •         قفس کولر گازی به محفظه فلزی می گویند که روی زمین قرار داده می شود و یا روی دیوار خارجی نصب می شود.
  •         اگر پنل خارجی را روی پشت بام و زمین نصب کنید، لازم است حتما از قفس کولر گازی استفاده کنید تا فاصله لازم میان دستگاه و زمین را ایجاد کنید به این ترتیب می توانید از فرسودگی و پوسیدگی کف جلوگیری کنید. بارش برف و باران و تجمع جریان آب زیر دستگاه می تواند موجب پوسیدگی سریع آن شود.
  •         اگر از قفس استفاده می کنید می توانید به راحتی سایبان برای کولر گازی ایجاد کنید و فضای کافی برای نصب سایبان را خواهید داشت.

سرویس و راه‌اندازی تابستانه کولر گازی

جهت سرویس و راه‌اندازی تابستانه کولر گازی، می توانید با ما تماس بگیرید. سرویسکاران د یجی آچار، تمامی ابزارهای مورد نیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و آماده ارائه خدمات هستند. اگر برای نصب کولر گازی نیاز به کمک دارید، تیم فنی کولر گازی را با در نظر گرفتن بهترین مکان نصب کمپرسور کولر گازی، نصب می کند.

حداکثر فاصله دو یونیت کولر گازی (پنل بیرونی و پنل داخلی)

هنگام نصب کولر های گازی، لازم است توجه داشته باشید که حداکثر فاصله بین پنل بیرونی کولر گازی یا کندانسور و پنل داخلی کولر گازی یا اواپراتور را رعایت کنید. بهترین روش برای در نظر گرفتن فضای مناسب نصب کولر گازی این است که در معماری ساختمان فضای مناسب برای نصب کولر گازی، در نظر گرفته شده باشد. اگر فاصله بالکن و تراس یا پشت بام با محل نصب اواپراتور زیاد باشد، کارایی کولر گازی کارایی کاهش پیدا می کند. بنابراین در نظر گرفتن این موضوع برای تهیه لوازمی مانند لوله مسی بسیار مهم است.

محل نصب مناسب پنل داخلی

اغلب افراد موقع نصب کولر گازی، به یک نکته خیلی توجه نمی کنند، قرار گرفتن کولر در نزدیکی منبع گرما می ‌تواند علاوه بر داغ شدن بیش از حد، برای سیستم مشکلات فنی ایجاد کند.

جالب است بدانید هنگامی که لامپ یا یک منبع گرما مثل میکسر یا هیتر نزدیک کولر گازی باشد، می تواند موجب افزایش دمای اطراف سیستم شود، در نتیجه حسگر کولر گازی، افت دما را احساس نمی ‌کند و بی ‌وقفه به کار ادامه خواهد داد.

به این ترتیب اتاق شما به شدت سرد می شود و حسگر کولر گازی، اتاق را گرم تشخیص می دهد به این ترتیب مجبور می شود خودتان هر چند دقیقه یک بار دستی، کولر را خاموش کنید. برای جلوگیری از بروز این مشکل، هنگام نصب، دستگاه را جایی قرار دهید که از لامپ، لوستر و منابع گرما دور باشد.

بهترین ارتفاع نصب کولر گازی

در اطراف کولر گازی چه پنل بیرونی و چه پنل داخلی، فضای کافی برای سرویس و تعمیر دستگاه توسط تعمیر کار ایجاد کنید.

لازم است که کولر گازی را در ارتفاع نصب کنید تا بتواند به خوبی فضا را خنک کند. در حقیقت این یک قانون ساده برای گردش گاز است، که در فضا هوای گرم رو به بالا حرکت می ‌کند و هوای سرد پایین می ‌‌رود.

موقع نصب کولر گازی به این نکته توجه داشته باشید که ارتفاع مناسب برای نصب در نظر بگیرید. اگر کولر گازی خیلی پایین نصب شود، موجب می شود که فضای پایین خنک شده و فضای بالای اتاق، گرم باقی بماند.

البته هوای سرد و گرم بالاخره در فضای شما جابه جا می شود ولی کیفیت دما مطلوب نخواهد بود و دستگاه بهترین عملکرد خود را نخواهد داشت.

بنابراین موقع نصب، بهترین ارتفاع کولر گازی از زمین، حداقل یک و نیم متر است.  همچنین هنگامی که ارتفاع کافی را در نصب کولر گازی در نظر بگیرید، همیشه برای لوله‌ ها و داکت‌ ها فضا خواهید داشت تا مراحل نصب و سرویس به راحتی انجام شود.

پنل داخلی کولر گازی نیز باید حداقل 40 تا 50 سانت از سقف فاصله داشته باشد.

تراز بودن مکان نصب کولر گازی

هنگام انتخاب بهترین مکان نصب کمپرسور کولر گازی، به تراز بودن مکان نصب کولر، توجه داشته باشید. زیرا برای توزیع صحیح گاز مبرد در کویل کولر گازی، تخلیه شدن آب تقطیر شده و چکه نکردن قسمت‌ های مختلف کولر گازی، لازم است کولر را در سطحی کاملا تراز نصب کنید.

برای اینکه پرتاب هوا و توزیع هوا به شکل مناسب و مطلوب انجام شود، دقت داشته باشید که فاصله زمین تا پنل داخلی به درستی حفظ شود تا عمل سرمایش و گرمایش کولر گازی به خوبی انجام شود.

باز نگه داشتن فضای روبروی یونیت داخلی کولر گازی

هنگام نصب به این نکته توجه داشته باشید که فضای روبروی یونیت داخلی کولر گازی را باز نگه دارید. در واقع پنل داخلی کولر و کمپرسور کولر گازی، دریچه وارد کننده هوای خنک به فضای اتاق هستند. اگر اشیا و لوازم زیادی در جلو آن قرار بگیرند، جریان هوا به خوبی به گردش در نمی آید و طول عمر کولر گازی کم می شود به این ترتیب کولر گازی در فاصله های کوتاه مدت، نیاز به تعمیر خواهد داشت.

مشاوره انتخاب بهترین محل نصب کمپرسور کولر گازی

اگر برای انتخاب بهترین محل نصب کمپرسور کولر گازی و خرید کمپرسور اسکرال کوپلند با مشکل روبرو شده اید، نگران نباشید می توانید از خدمات مشاوره ما استفاده کنید و با تیم فنی ما تماس بگیرید.

بهترین مکان نصب کمپرسور کولر گازی کجاست؟

اخبار جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
همین حالا تماس بگیرید.